Így segíthetsz éttermeden a digitális marketinggel

Egy vállalkozás vezetése nem egyszerű feladat, és ez bizony az éttermekre is fokozottan vonatkozik. Nem elég a heves verseny, az elmúlt év eseményei miatt számos vendéglátó egység jövője vált bizonytalanná. Ahhoz, hogy egy étterem fennmaradhasson, manapság ki kell tűnnie a tömegből – ehhez pedig digitális marketingre lesz szükség.

Mindez senkit sem szabadna, hogy meglepjen, elvégre az emberek többsége ma már rögtön az internethez fordul, és keres magának vásárlási, szórakozási, és étkezési lehetőségeket. Szóval hogyan segíthet a digitális marketing éttermed felvirágoztatásában? Mit tehetsz annak érdekében, hogy több vendéget vonzz be a világhálón keresztül? Íme néhány jó tanács ehhez!

Alkalmazz SEO-t

A SEO, magyarul a keresőoptimalizálás a digitális marketing egyik alappillére. A SEO célja, hogy éttermed webhelye láthatóbb legyen a felhasználók számára, amikor azok a Google-on, vagy más keresőmotorokon keresztül szeretnének éttermet találni maguknak.

A keresőoptimalizáláshoz többek között kulcsszókutatásra, linképítésre, versenytárs-elemzésre, illetve a webhelyeden bevezetett technikai javításokra lesz szükséged. Mindezt ráadásul rendszeresen el kell végezned, ugyanis az emberek keresési szokásai, és a keresőmotorok algoritmusai folyamatosan változnak, neked pedig muszáj tartanod velük a lépést, ha szeretnél fellelhető maradni ideális vendégeid számára.

A SEO egy összetett marketingstratégia keretein belül működik a legjobban, aminek kidolgozásához és kivitelezéséhez érdemes online marketing ügynökséghez fordulni!

Vesd be a közösségi médiát

A közösségi média egy nagyszerű marketingeszköz bármilyen étterem számára, ugyanis lehetővé teszi, hogy egy igazán személyes kapcsolatot építs ki vendégeiddel. Manapság egyre több fogyasztó érzi úgy, hogy ezeken a platformokon keresztül kommunikálhatnak a legkényelmesebben kedvenc márkáikkal.

A közösségi médián továbbá éttermed személyiségét is megvillogtathatod, kiérdemelve ezzel visszatérő és leendő vendégeid bizalmát és támogatását. Ossz meg értékes tartalmakat, kerüld a túlzott önreklámot, és válaszolj rendszeresen a pozitív és negatív hozzászólásokra is. Mutasd meg az embereknek, hogy fontosnak tartod véleményüket, és éreztesd velük, hogy értékes tagjai közösségednek.

Ossz meg friss tartalmakat

Szóval milyen tartalmakat érdemes megosztani a közösségi médián? Ezek lehetnek többek között ízletes receptek, ínycsiklandó képek fogásaidról, illetve bármi, ami hasznosnak, vagy érdekesnek bizonyulhat követőid számára. Videóra rögzítheted konyhád néhány mozzanatát, vagy élőben is közvetíthetsz egy eseményt, ami éppen éttermedben zajlik (és nem zártkörű, természetesen). Interjút készíthetsz séfeddel, vagy bemutathatod azt is, hogy hogy készíti el az egyik legnépszerűbb fogásotokat.

Megoszthatod akár azokat a nyilvános tartalmakat, is, amiket vendégeid készítettek, mikor éttermedben jártak. Ezek egyrészt bizonyítják, hogy mások már jól érezték magukat éttermedben, másrészt pedig nem kell külön foglalkoznod az elkészítésükkel.

Kínálj naprakész információidat

Az internet lehetővé tette számunkra, hogy azonnal megoszthassuk egymással a legfrissebb híreket és tudnivalókat. Éppen ezért nincs is bosszantóbb annál, mint amikor egy étterem webhelyén elavult információk találhatók, legyen szó az étlapról, az elérhetőségekről, vagy épp a nyitva tartásról. Még rosszabb, ha a látogató nem is tudja, hogy ezek nem aktuálisak, és ezek alapján tervezi meg látogatását hozzád. Ugyan ez vonatkozik persze éttermed közösségi profiljaira, Google Cégem adatlapjára, és minden egyéb olyan felületre, amelyeken leendő vendégeid tájékozódnának éttermedről.

Apropó frissesség – érdemes webhelyedre is rendszeresen új tartalmakat feltölteni, ezzel bizonyítva a keresőmotoroknak és látogatóidnak, hogy folyamatosan foglalkozol a karbantartásával. Mi több, a blogbejegyzések lehetőséget nyújtanak a már emlegetett keresőoptimalizálásra, és egy jó okot adnak látogatóidnak, hogy később visszatérjenek webhelyedre.

Foglalkozz az online véleményekkel

Manapság gyakran az online értékeléseken áll vagy bukik egy étterem sorsa. Elég néhány kattintás, és máris kiderítheti bárki, hogy milyen véleményekkel illetik éttermedet azok, akik már megfordultak ott. Éppen ezért fontos, hogy éttermed jó értékeléseket kapjon (ehhez szolgáld ki maradéktalanul vendégeidet), és, hogy megfelelően kezeld ezeket a véleményeket.

A Facebook, a TripAdvisor, a Google és más platformok mind lehetővé teszik, hogy a vendégek értékeljék éttermedet. Válaszolj ezekre a véleményekre professzionális módon, főleg, ha negatívak. Ha sikerül megoldanod az elégedetlen vendégek esetleges problémáit, akkor az is előfordulhat, hogy utólag megváltoztatják véleményüket, és pozitívabb értékelést adnak majd éttermednek.